μυστικα για αυξηση πελατων facebook

Μυστικά διαφήμισης στο Facebook

Διαφήμιση στο Facebook

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να καταλάβεις τη συμπεριφορά του αλγόριθμου στο Facebook έτσι ώστε να μπορέσεις να τον δαμάσεις, να τον τιθασεύσεις σαν ένας ή μια επαγγελματίας του είδους και ας μην είσαι, θα γίνεις στην πορεία, ως ένα βαθμό τουλάχιστον. Δε θα δεις σε κανένα video του Facebook ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο του αλγόριθμου. Το μυστικό αυτό θα στο αποκαλύψω εγώ. Είναι στο χέρι σου να αξιοποιήσεις τη γνώση αυτή προς όφελός σου.

Σύμφωνα με το Facebook, o αλγόριθμος που «ζει» πίσω από την πλατφόρμα δημιουργήθηκε για να εκτελεί  μια απλή φόρμουλα διαδοχικών βημάτων σκέψης, έτσι ώστε να λύσει ένα πρόβλημα. Σκοπό έχει να βοηθήσει τον κάθε χρήστη χωριστά να βλέπει στον τοίχο του προφίλ του μόνο τα post με το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρουν. Να προβάλλει, δηλαδή, σχετικά post για διαφήμιση με βάση τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Στη θεωρία τα πάντα είναι τέλεια. Μόνο που αν αυτό συνέβαινε πραγματικά, δε θα μιλούσαμε για ειδική διαφήμιση με στοχευμένο κοινό  και άλλες τακτικές.

Σε έναν τέλειο αγγελικά πλασμένο κόσμο, οι διαφημιστές δε θα υπήρχαν αν ο αλγόριθμος του Facebook αλλά και κάθε ψηφιακού καναλιού δεν αποσκοπούσε στα χρήματά σας. Ο ρόλος ενός digital marketer είναι να προστατεύσει το ποσό που θα ξοδέψετε και να δαμάσει τον αλγόριθμο έτσι ώστε να μη σας αυξήσει το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης.

Τα βήματα που ακολουθεί το Facebook

  • Περιεχόμενο

Όλα τα posts και το περιεχόμενο από φίλους σας και σελίδες

  • Διαδικτυακός Θόρυβος

Πληροφορίες που λαμβάνει από κάθε post (όπως συνάφεια με χρήστη, με μέσο, κινητό ή υπολογιστή ή tablet, feedback από γκρουπ, hateful σχόλια, γενικά σχόλια.

  • Πρόβλεψη

Προβλέπει πόσο συχνά ένας χρήστης θα σχολιάσει ή θα κοινοποιήσει μια ιστορία ή ένα post με βάση το ιστορικό της ψηφιακής του συμπεριφοράς.

  • Απόφαση

Από όλα αυτά τα βήματα  ο αλγόριθμος

βγάζει το συμπέρασμα για το κατά πόσο  ενδιαφέρει η κάθε διαφήμιση ή όχι.

Ο αλγόριθμος λοιπόν για να μπορέσεις να έχεις μια πετυχημένη προβολή και να μη σε περιορίσει και παράλληλα να μπορέσει να ελαχιστοποιήσει το κόστος ανά κλικ που θα έχεις να πληρώσεις, καθώς και να αυξήσει τις πιθανότητες να αποκτήσεις παραπάνω έσοδα από έξοδα διαφήμισης, εξετάζει τα παρακάτω:

  1. Δέσμευση κοινού
  2. Κοινοποιήσεις

  3. Αξιοπιστία σελίδας

  4. Ανανέωση χρονική

Δέσμευση κοινού ή αλλιώς   engagement

Το Facebook δίνει προτεραιότητα σε posts που λαμβάνουν πολλά σχόλια και αντιδράσεις από το κοινό. Αν υπάρχει και συζήτηση κάτω από ένα post, ακόμη καλύτερα. Το ενδιαφέρον δεν είναι αν ταγκάρετε 2 ή 1000 χρήστες σε ένα post, αλλά αν υπάρξει ανταλλαγή απόψεων (σχόλια) κάτω από αυτό.

Κοινοποιήσεις στο Facebook

Στην περίπτωση που δημοσιεύσετε κάποιο post ή βίντεο και προκαλέσει πολλές κοινοποιήσεις, τότε θα εμφανιστεί ακόμη περισσότερες φορές στον τοίχο των χρηστών από τον αλγόριθμο Facebook.

Συνάφεια | Σχετικότητα

Είναι το post σου απόλυτα σχετικό με το κοινό σου; Αν όχι, τότε μάλλον ο αλγόριθμος θα σε εμποδίσει να εμφανιστείς σε μεγαλύτερο κοινό.

 

Αξιοπιστία σελίδας στο Facebook

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί βλέπεις μια διαφήμιση στον τοίχο σου ενώ δεν σε ενδιαφέρει; Είναι διότι η στόχευση προς εσένα είναι λάθος. Έχεις κλικάρει πάνω δεξιά τις 3 τελίτσες για να αναφέρεις ότι αυτή η διαφήμιση σε ενοχλεί; Αν λοιπόν ο αλγόριθμος λάβει πολλές αντιδράσεις από χρήστες ως spam, τότε το κόστος προβολής σου θα είναι πολύ υψηλότερο λόγω στόχευσης σε λάθος κοινό.

Πρόσφατα Posts

Η χρονολογική σειρά των posts έχει σημασία για τον αλγόριθμο όταν δημοσιεύεις στην επαγγελματική σελίδα facebook αλλά δεν είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που λαμβάνει υπόψη.

Επιπρόσθετοι παράγοντες που αναλύει το Facebook

  1. Χρόνος παραμονής ανά χρήστη σε ένα post. Όσο περισσότερο παραμένει σε ένα post τόσο χαμηλώνει το κόστος ανά link click το Facebook ως επιβράβευση.
  2. Κατά πόσο ενημερωτικό ή όχι  είναι το post.

  3. Ο τύπος του post. Τα videos ειδικά τα live έχουν 100% δέσμευση με το κοινό, engagement.

Πώς ο αλγόριθμος επηρεάζει την επαγγελματική σου σελίδα;

Ένα από τα μεγαλύτερα updates που έκανε ποτέ το Facebook ήταν τον Ιανουάριο του 2018, το οποίο και προκάλεσε δραματικές αλλαγές στο reach, δηλαδή σε ποιους είδαν ένα post σε επαγγελματικά & προσωπικά προφίλ. Το Facebook περιόρισε το κοινό που μπορεί να δει τα post –  ακόμη και σε φίλους των σελίδων που είναι μέλη μιας επαγγελματικής σελίδας ή απλά μέλη σε ένα προσωπικό προφίλ φίλου ή φίλης – με αποτέλεσμα μόνο το 10% με 20% να έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις δημοσιεύσεις. Για να μπορεί να δει το post το 100% του κοινού, είτε οργανικά δηλαδή χωρίς πληρωμένη διαφήμιση, είτε με πληρωμένη διαφήμιση φτάνει να ανατρέξει στο περιβάλλον διαχείρισης του Facebook Business Manager. Με αυτό τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να διαφημίσει το post του στους ήδη υπάρχοντες φίλους και φίλες της σελίδας του.

Επικεντρώσου στο metric engagement (δέσμευση κοινού)

Δημιούργησε περιεχόμενο για να προκαλέσει αλληλεπίδραση με το κοινό, (engagement).

Μην κάνεις απλά μια ερώτηση, βεβαιώσου πως ξέρεις ποιο θα είναι το περιεχόμενο που θα

προκαλέσει μια συζήτηση. Αυτό μπορεί να πάρει εβδομάδες με split testing για να βεβαιωθείς ποιο post θα είναι ο νικητής. Το spit testing αναφέρεται σε μια διαδικασία που τεστάρεις με διάφορα post τι αρέσει και τι όχι και ακολουθείς τη γραμμή που έχει την καλύτερη δέσμευση.

  1. Αύξησε τα σχόλια του post σου
  2. Απάντησε στα σχόλια

    και άφησε να εξελιχθεί συζήτηση

  3. Οι αντιδράσεις που έχει το post σου

    (likes κλπ.)

  4. Οι κοινοποιήσεις που μπορεί να υπάρξουν από χρήστες στο messenger είναι ένας σοβαρός λόγος για τον αλγόριθμο για να μην σας περιορίσει στον ψηφιακό κόσμο

Επικεντρώσου στα Video posts.

Το περιεχόμενο ενός post με βίντεο μπορεί να είναι περισσότερο αποδοτικό ως προς τη δέσμευση του κοινού αλλά και του αλγορίθμου του Facebook. Δεν έχεις παρατηρήσει ότι βλέπεις περισσότερα βίντεο στο feed σου απ’ ό,τι ένα σκέτο post με εικόνα;

Ένα παράδειγμα

πελάτη μου (βιομηχανική μονάδα παραγωγής πράσινης ενέργειας) από τις καλύτερες μονάδες σε Ελλάδα που προστατεύει το περιβάλλον. Το video post έλαβε 40 κοινοποιήσεις, 313 αντιδράσεις και 30 σχόλια. Το απόλυτο engagement και σε έναν χώρο με δύσκολο (ειδικό) κοινό.

Τακτικές σε Video Post.

Είναι πολύ καλή ιδέα να επικεντρωθείς στη δημιουργία video. Το πώς θα τα δημιουργήσεις, παρακολούθησέ το στο Blueprint Video αποκλειστικά για περιεχόμενο και εργαλεία που θα σε βοηθήσουν (https://www.socialmediaseminaria.com/)https://www.socialmediaseminaria.com/

  1. Κράτησε τα videos κάτω από 15 δεύτερα.

  2. Να έχεις πάντα κείμενο προτροπής

  3. Δημιούργησε μοναδικό υλικό

  4. Ανέβασε και Live  videos

Επικεντρώσου σε local περιεχόμενο

Εάν η σελίδα σου απευθύνεται σε συγκεκριμένη περιοχή ή ανθρώπους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, επικεντρώσου σε αυτό.  To Facebook δίνει προτεραιότητα σε local posts!

Συνταγή Δημιουργίας Post

  • Το 10% του περιεχομένου πρέπει να έχει πωλησιακό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, «Μοναδικές εκπτώσεις  σήμερα» κλπ.

  • Το 20% του περιεχομένου πρέπει να είναι αναδημοσιεύσεις από viral videos με παρόμοιο αντικείμενο.

  • Το 70%

    να έχει ενημερωτικό και πληροφοριακό χαρακτήρα. Ενημερώστε με άρθρα, χιουμοριστικές ατάκες, quotes από φιλοσόφους, μηνύματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

    Τα 4 Στοιχεία για μια τέλεια διαφήμιση

Αξία στην υπηρεσία, προϊόν

Υπάρχει αξία στο προϊόν ή την υπηρεσία σου; Δίνεις μια δωρεάν επίσκεψη; Νιώθει υποχρεωμένο το κοινό σου; Έχεις free υπηρεσία για να πάρουν μια γεύση;

Σωστό κοινό, Συνάφεια

Η διαφήμιση, το post σου διαφημίζεται στο κατάλληλο κοινό; Προκαλεί ενδιαφέρον ή περνά αδιάφορο;

Επαγγελματική Εικόνα

Πρέπει να έχει επαγγελματική αισθητική, όχι ύφος. Σαν να βλέπεις έναν πωλητή καλοντυμένο αλλά φιλικό. Το post να δημιουργεί την εντύπωση πως έχει καθαρή εικόνα, σωστή τοποθέτηση γραφικών αλλά και σωστά emojis στο κείμενο.

Call to Action

Κατευθύνεις με το post το κοινό σου τι ενέργεια να κάνει; Δηλαδή γράφεις στο τέλος ή στην αρχή «πατήστε κάτω δεξιά και λάβετε από τη σελίδα μας το μοναδικό αυτό δώρο και ας μην αγοράσετε τίποτα;».

Τακτικές προσέλκυσης πελατών

Ο στόχος είναι να δουλέψεις με το «κρύο» κοινό, αυτό δηλαδή που δε σε γνωρίζει ακόμα. Αργά και σταθερά, στόχος σου είναι να το «ζεστάνεις» το «κρύο» σου κοινό μέχρι να το μετατρέψεις σε πελάτες στο funnel που θα δεις παρακάτω:

1)Για αρχή πρέπει να προβάλλεις στο Facebook με έμμεσο τρόπο ποιο είναι το brand σου. Αυτό μπορεί να συμβεί με τη δημιουργία ενός post με πληροφοριακό υλικό, ενημερωτικό που να μην αναφέρει απευθείας ότι πουλάς κάτι.

2)Κάνεις επαναστόχευση του κοινού που σε είδε με τη μέθοδο retargeting. Τη μέθοδο retargeting και πώς να επαναστοχεύσεις ένα συγκεκριμένο κοινό που απλά σε είδε και θέλεις να το ζεστάνεις λίγο υπενθυμίζοντας το brand σου.

Ποιος είναι ο στόχος σου;

Οι εικόνες είναι από τα σεμινάρια που πραγματοποιώ σε επιχειρήσεις ή μπορείτε να αγοράσετε online στην σελίδα μου:

https://www.socialmediaseminaria.com/

«Τσαλάκωσε» την εικόνα σου όσο μπορείς, γίνε ανθρώπινος, βγες LIVE

Όσο πιο φιλικά είναι τα posts σου τόσο πιο κοντά θα έρθεις με το κοινό σου. Για παράδειγμα το να βγεις live από το Facebook και να τσαλακώσεις την εικόνα σου ως brand είναι το «new thing» στην αγορά. Πολλές εταιρείες ακόμη έχουν πρόβλημα με το Live Facebook και σκέφτονται με τον παραδοσιακό τρόπο. Ας πούμε ότι έχεις μια μικρή εταιρεία με ρούχα.

Το να βγάλεις live την ώρα που φτιάχνει καφέ η υπάλληλος σου και να «παίξεις» με τον κόσμο «κερνάμε καφέ» και στη συνέχεια να αρχίσει να μιλάει η υπάλληλος σου ή εσύ προσωπικά  κάνοντας αστεία παράλληλα, θα δεις τεράστια ανταπόκριση από το κοινό. Αν μιλήσεις με ξύλινη γλώσσα τυπικά και δημιουργήσεις μια στημένη σκηνή, θα φανεί ψεύτικο στο Facebook. Θέλεις να ενημερώσεις και να δημιουργήσεις θετικά συναισθήματα και όχι να πουλήσεις. Με έμμεσο τρόπο να αφήσεις τον πελάτη να δει πίσω από τις κουρτίνες της εταιρείας σου. ‘Όταν σβήνουνε τα φώτα πώς συμπεριφέρεσαι; Πρέπει να είσαι ανθρώπινος και όχι πωλητής. Δημιούργησε φιλίες και μετά πελάτες, βγες LIVE, σπάσε τον πάγο, χτίσε φιλίες με αυτό το εργαλείο εντελώς δωρεάν.

Η Louis Vuitton είναι το απόλυτο παράδειγμα πώς τσαλακώνει την εικόνα της και αφήνει το κοινό να δει πίσω από τις κουρτίνες. Το 2015 που ακόμη δεν ήταν και τόσο γνωστή αυτή η τακτική, όταν όλα τα brands είχαν μια ξύλινη προσωπικότητα, ο Creative Director Nicolas Ghesquiere, ανέλαβε το λογαριασμό της εταιρείας στο Instagram χωρίς να είναι επαγγελματίας digital marketer και ξεκίνησε να ποστάρει προσωπικές φωτογραφίες από τις ώρες που δούλευε και ταξίδευε σε διάφορα events. Άνοιξε την πόρτα της προσωπικής του ζωής εν ώρα εργασίας. Η κοινότητα τον αγάπησε διότι γνώρισε τον άνθρωπο πίσω από τις δημιουργίες. Στη συνέχεια πολλά brands ακολούθησαν και στο Facebook. Αν μπόρεσε αυτός, μπορείς και εσύ.

Ένα ακόμη παράδειγμα εφαρμογής αυτής της τακτικής από τα Starbucks. Μοναδικό μήνυμα για να κερδίσει τη συμπάθεια του κόσμου με τη δημιουργία post για έναν από τους υπαλλήλους της που άλλαξε ένα ξεφούσκωτο λάστιχο πελάτη οικειοθελώς. Η κοινότητα ξετρελάθηκε με το συμπαθέστατο υπάλληλό της. Δεν είναι στημένο και δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν που πουλούν. Δημιουργούν μια ανθρώπινη πλευρά και σε καμία περίπτωση δεν κάνουν εκπτώσεις και πωλησιακά τρικ. Ανθρώπινα.

Σπάσε τον πάγο, γίνε ανθρώπινος στα Post

Δημιούργησε υλικό και γίνε ανθρώπινος, χαλαρός και δείξε πίσω από τις κουρτίνες μέσω Live Facebook.

Τι να αποφύγεις στα social media

Το 2016 τα Wendy’s δημοσίευσαν ένα post από έναν βάτραχο ντυμένο όπως η μασκότ τους. Αυτό που δεν ήξεραν τα ξεφτέρια του digital marketing ήταν πως το χαριτωμένο αυτό ανθρωπο-βατραχάκι εκείνη την περίοδο είχε γίνει σύμβολο της λευκής δύναμης , της άριας φυλής. Γενικά το μήνυμα ήταν ρατσιστικό. Σκεφτείτε την αντίδραση της κοινότητας όταν το είδε. Θα μπορούσαμε να μιλάμε και για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ζημιά σε πωλήσεις. Όλα αυτά από ένα post. Μην υποτιμήσεις ούτε ένα λεπτό τη δύναμη των social media. Θα έχει ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα και σε μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση. Πρέπει να ξέρεις τι δημοσιεύεις και να είσαι σίγουρος γι’ αυτό. Κάνε μια έρευνα για τα πρόσφατα trends πριν αναδημοσιεύσεις κάτι που σου άρεσε.

Να είσαι αστείος ή αστεία αλλά μακριά από ευαίσθητα αστεία. Για παράδειγμα Η Πολεμική Αεροπορία της Αμερικής δημοσίευσε μια γκάφα. Υπήρχε ένα debate στα social media από ένα audio που κάποιοι άκουγαν τη λέξη Yanni και κάποιοι Laurel. Υπήρχε ακουστική ψευδαίσθηση σε ένα audio και το διαδίκτυο «έπεσε» κυριολεκτικά παγκοσμίως από τις κοινοποιήσεις, έγινε viral γιατί ο καθένας άκουγε κάτι διαφορετικό. Αυτή λοιπόν ήταν και η πλάκα, το αστείο προς τους Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, όταν έγραψε ο υπεύθυνος των social media: «τους σκότωναν με τα μαχητικά και άκουγαν Yanni ή Laurel; Μάλλον Brrrrrt», δηλαδή τον ήχο των πυροβόλων του αεροπλάνου. Ένα κρύο αστείο που γελοιοποιούσε το θάνατο με ένα παιδικό όμως Trend που απασχολούσε τη μαθητική κοινότητα. Ο social media manager μάλλον ψάχνει για δουλειά…

Μην μπερδεύεις το προσωπικό σου προφίλ με το επαγγελματικό όπως έκανε ο social manager της Αμερικάνικης Πολεμικής Αεροπορίας. Είναι σημαντικό να διασκεδάζεις με το κοινό σου με αστεία για να έρθεις πιο κοντά και να σπάσεις τον πάγο. Διαχώρισε όμως τα προσωπικά σου αστεία που θα έκανες στο προφίλ σου με το brand της εταιρείας σου. Ξεκίνα να κάνεις social listening, τι αρέσει από αστεία στο Facebook. Ποια Post είναι viral και για ποιον λόγο.

Πώς να αποφύγεις αρνητικά σχόλια στο διαδίκτυο

Όσο θα αυξάνονται οι followers σου στο Facebook,Instagram τόσο θα αποκτάς θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια. Να θυμάσαι πως τα αρνητικά σχόλια πρέπει να τα βλέπεις ως το μέσο για να βελτιώσεις τις υπηρεσίες σου. Ακόμη και αν είναι δημόσια. Φυσικά θέλεις μια αναλογία 1 προς 5 πάντα, δηλαδή 1 αρνητικό και 4 θετικά σχόλια. Το αρνητικό σχόλιο βοηθά στο να αποδείξεις ότι τα σχόλια δεν προέρχονται από φίλες, κοπέλες σου ή κολλητές σου αλλά είναι πραγματικά. Απαντάς στο αρνητικό σχόλιο με ευγένεια και πάντα προσπαθείς να λύσεις το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με μια δημόσια απάντηση. Συμβουλή : Ο πιο δύσκολος πελάτης σου θα γίνει και ο πιο πιστός σου. Σε περίπτωση που είναι από ανταγωνιστή σου (φίλος ανταγωνιστή κλπ.) με πρόθεση να βλάψει το brand σου, υπάρχουν και οι δικηγόροι περί συκοφαντικής δυσφήμησης χωρίς στοιχεία γι’ αυτά που σχολιάζει.

Αυτά προς το παρόν. Ελπίζω να βοήθησα σχετικά με το πως να διαφημίσεις την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα πως να διαφημίσεις στο facebook εσένα ή την εταιρεία σου. 

Ανέστης Καλλιγάς

Digital Marketer

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top