Falcon Digital
Elegant Digital Brand
0   /   100
Start Reading

Διαφήμιση στην Google

Τι είναι το PPC & πως λειτουργεί το marketing επί πληρωμή .

Μάθετε τα βασικά για το πως λειτουργεί  το marketing επί πληρωμή , δηλαδή η διαφήμιση στην Google  τι πρέπει να γνωρίζετε για την πληρωμή ανά κλικ διαφημίσεων που γίνεται και πως να ξεκινήσετε στο PPC.

Τι είναι το PPC και η διαφήμιση στην google ?

Πως λειτουργεί?

Και το πιο σημαντικό, πως μπορείτε να το κάνετε να λειτουργήσει για εσάς και την επιχείρησή σας η διαφήμιση στην Google?

Αυτό το κεφάλαιο θα σας παρουσιάσει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τον συναρπαστικό κόσμο του μάρκετινγκ & της πληρωμένης αναζήτησης.

Λέξεις-κλειδιά, διαφημίσεις, προϋπολογισμούς και προσφορές, κατάταξη διαφήμισης, στόχευση κοινού και μετατροπές.

Ας ξεκινήσουμε τα πράγματα με τα βασικά.

Τι είναι το PPC στη διαφήμιση στην Google ?

Pay-per-click (PPC) είναι ένα διαφημιστικό μοντέλο που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να τοποθετούν διαφημίσεις σε μια ειδική πλατφόρμα διαφήμισης και να πληρώνουν τον κεντρικό server της πλατφόρμας όταν κάνουν κλικ στη διαφήμισή τους.

Ο στόχος της διαφήμισης είναι να οδηγήσει τον χρήστη που κάνει κλικ στον ιστότοπο ή την εφαρμογή του διαφημιζόμενου όπου εκεί ο χρήστης μπορεί να ολοκληρώσει μια πολύτιμη ενέργεια όπως για παράδειγμα την αγορά ενός προϊόντος.

Οι μηχανές αναζήτησης όπως η διαφήμιση στην Google είναι δημοφιλείς πλατφόρμες κεντρικών υπολογιστών καθώς επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να προβάλλουν διαφημίσεις στην Google σχετικές με αυτό που αναζητούν οι χρήστες.

Διαφημιστικές υπηρεσίες όπως το Google Ads και το Microsoft Ads λειτουργούν με υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο (RTB), όπου το απόθεμα διαφήμισης πωλείται σε ιδιωτική αυτοματοποιημένη δημοπρασία χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.

Πως λειτουργεί η διαφήμιση στην Google?

Κάθε φορά που υπάρχει διαφημιστικό σημείο στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης όπως της Google (SERP) πραγματοποιείται δημοπρασία για τη λέξη-κλειδί στιγμιαία.

Ένας  συνδυασμός πολλαπλών παραγόντων όπως το ποσό προσφοράς και η ποιότητα της διαφήμισης αποφασίζουν αυτόν που θα εμφανιστεί στην πρώτη θέση.

Αυτές οι δημοπρασίες είναι αυτό που κρατά τα “ γρανάζια¨ της PPC σε εγρήγορση, της διαφήμισης στην Google. Ξεκινούν όταν κάποιος ψάχνει κάτι σε μια μηχανή αναζήτησης όπως της Google.

Εάν υπάρχουν διαφημιζόμενοι που ενδιαφέρονται να εμφανίσουν διαφημίσεις στην Google που σχετίζονται με το ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη ενεργοποιείται αυτόματα μια δημοπρασία βάσει λέξεων-κλειδιών που υποβάλλουν προσφορές από διαφημιζόμενους.

Οι διαφημίσεις στην Google που κερδίζουν την διαδικασία αυτή εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.

Για να συμμετάσχουν σε αυτές τις δημοπρασίες  οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν λογαριασμούς σε πλατφόρμες όπως το Google Ads για να ρυθμίσουν τις διαφημίσεις τους και να καθορίσουν πού και πότε θα ήθελαν να εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις στην Google.

Οι λογαριασμοί χωρίζονται σε καμπάνιες για ευκολία διαχείρισης και αναφοράς διαφορετικών τοποθεσιών, τύπων προϊόντων ή άλλων χρήσιμων κατηγοριοποιήσεων.

Οι καμπάνιες χωρίζονται  σε ομάδες διαφημίσεων που περιέχουν λέξεις-κλειδιά και σχετικές διαφημίσεις.

Λέξεις Κλειδιά 

Οι λέξεις-κλειδιά βρίσκονται στο κέντρο του PPC  συνδέοντας με αυτόν τον τρόπο τους διαφημιζόμενους με τα ερωτήματα των  αναζητήσεων των χρηστών.

  1. Τα ερωτήματα είναι οι πραγματικές λέξεις που πληκτρολογούν οι χρήστες στο πλαίσιο αναζήτησης για να βρουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα.
  2. Οι λέξεις-κλειδιά  από την άλλη πλευρά είναι αυτές που χρησιμοποιούν οι έμποροι για να στοχεύσουν αυτούς τους χρήστες αντιστοιχίζοντας τα ερωτήματα αναζήτησης σε διαφημίσεις στην Google.

Οι λέξεις-κλειδιά λειτουργούν ως γενικευμένες αφαιρέσεις από ένα ευρύ φάσμα ερωτημάτων αναζήτησης που είναι επιρρεπείς σε παρατυπίες όπως ορθογραφικά λάθη.

Ανάλογα με τους τύπους αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι μπορούν να αντιστοιχίσουν ερωτήματα αναζήτησης με περισσότερη ή λιγότερη ακρίβεια.

Για παράδειγμα, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να επιλέξουν να αντιστοιχίσουν λέξεις-κλειδιά με ερωτήματα αναζήτησης ή να επιτρέψουν παραλλαγές όπως διαφορετικές ταξινομήσεις των λέξεων, διαφορετικές ορθογραφίες ή συμπερίληψη άλλων λέξεων.

Είναι επίσης δυνατό να υπάρχουν αρνητικές λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα αποτρέψουν την ενεργοποίηση διαφημίσεων από ερωτήματα αναζήτησης που περιέχουν αυτές τις λέξεις-κλειδιά και αυτό γίνεται για την αποφυγή άσχετης επισκεψιμότητας.

Διαφημίσεις στην Google

Μαζί με τις λέξεις-κλειδιά  οι διαφημιζόμενοι πρέπει να προετοιμάσουν διαφημίσεις για τις καμπάνιες τους στην Google.

Αυτά βρίσκονται μαζί σε ομάδες διαφημίσεων που στοχεύουν κοινόχρηστα σύνολα λέξεων-κλειδιών και οργανώνονται από κοινά θέματα.

Οι διαφημίσεις στην Google είναι αυτό που θα βλέπουν οι χρήστες εάν κερδίζεται η δημοπρασία, επομένως είναι απαραίτητο να επιτευχθούν σωστά.

Συνήθως περιέχουν τίτλους, γραμμές περιγραφής και μια διεύθυνση URL.

Σε ένα SERP  μπορούν να εμφανίζονται στο πάνω μέρος των αποτελεσμάτων ή στο κάτω μέρος της σελίδας.

Είναι καλή πρακτική να δοκιμάζετε διαφορετικές εκδόσεις διαφημιστικού αντιγράφου για να δείτε τι αποδίδει καλύτερα.

Υπηρεσίες όπως το Google Ads και το Microsoft Ads παρέχουν λειτουργίες που ονομάζονται επεκτάσεις διαφημίσεων  και βελτιώνουν την εμφάνιση των διαφημίσεων σας.

Στα παραδείγματα περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις συνδέσμων ιστότοπου οι οποίες συμπληρώνουν μια διαφήμιση με περισσότερους συνδέσμους σε διαφορετικές σελίδες σε έναν ιστότοπο και επεκτάσεις κλήσεων οι οποίες προσθέτουν έναν αριθμό τηλεφώνου στη διαφήμιση κατά τις ώρες εργασίας.

Οι επεκτάσεις διαφημίσεων είναι εξαιρετικές καθώς αυξάνουν την προβολή των ενδιαφερόμενων καθιστώντας τις πιο ελκυστικές για τους χρήστες, ενώ  ταυτόχρονα κοινοποιούν περισσότερες πληροφορίες.

Προϋπολογισμοί & προσφορές

Για να συμμετάσχουν στη δημοπρασία της Google οι διαφημιζόμενοι πρέπει να αποφασίσουν πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν για μια δεδομένη λέξη-κλειδί.

Αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας προϋπολογισμούς σε επίπεδο καμπάνιας και προσφορές σε επίπεδο ομάδας διαφημίσεων ή λέξεων-κλειδιών.

Οι προϋπολογισμοί ορίζονται σε επίπεδο καμπάνιας και μπορούν να ξεπεραστούν καθημερινά αλλά δεν θα δαπανηθούν μηνιαίως.

Οι προϋπολογισμοί πρέπει να οριστούν σύμφωνα με τη συνολική στρατηγική λογαριασμού, παρόλα αυτά οι προσφορές είναι ένας πιο ακριβής τρόπος ελέγχου των δαπανών.

Όλες οι ομάδες διαφημίσεων πρέπει να έχουν προσφορές.

Έχετε υπόψη σας ότι  οι προσφορές σε επίπεδο λέξεων-κλειδιών αντικαθιστούν τις προσφορές σε επίπεδο ομάδας διαφημίσεων.

Αυτά επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να ορίσουν έναν συγκεκριμένο στόχο για τις καμπάνιες τους και στη συνέχεια να επιτρέψουν στην πλατφόρμα διαφήμισης να καθορίσει την καταλληλότερη προσφορά για κάθε δημοπρασία.

Οι στρατηγικές προσφοράς μπορούν να εφαρμοστούν σε μεμονωμένες καμπάνιες ή σε ένα χαρτοφυλάκιο πολλαπλών καμπανιών.

Λόγω του συστήματος RTB, το πραγματικό ποσό που καταβάλλει ο διαφημιζόμενος εξαρτάται από τη δραστηριότητα του ανταγωνιστή και την κατάταξη της διαφήμισης, όχι μόνο από τη μέγιστη προσφορά.

Κατάταξη Διαφήμισης σε διαφημίσεις στην Google

Υπάρχουν περισσότεροι τρόποι για να κερδίσετε μία δημοπρασία παρά να έχετε την υψηλότερη προσφορά.

-Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν άλλους παράγοντες για να καθορίσουν ποιες διαφημίσεις πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή και το πιο πολύτιμο σημείο στο SERP.

-Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google έχουν τους δικούς τους ιδιαίτερους τρόπους παράθεσης σε άλλα στοιχεία για να καθορίσουν την κατάταξη των διαφημίσεων.

Η Google  θεωρεί:

  1. Ποσό Προσφοράς 
  2. Συνέπεια και ποιότητα διαφημίσεων 
  3. Το πλαίσιο αναζήτησης π.χ την συσκευή του χρήστη , την ώρα και την ημερα 
  4. Επιπτώσεις στην μορφή των διαφημίσεων π.χ. αν περιλαμβάνει επεκτάσεις που βελτιώνουν τη μορφή της διαφήμισης.

Ο δείκτης ποιότητας που καθορίζει την συνάφεια των διαφημίσεων.

Τα στοιχεία του δείκτη ποιότητας είναι τα εξής :

  1. Ιστορική αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR).
  2. Η συνάφεια της λέξης-κλειδιού με τη διαφήμιση.
  3. Η συνάφεια της λέξης-κλειδιού και της διαφήμισης με το ερώτημα αναζήτησης.
  4. Ποιότητα της σελίδας προορισμού.

Η συνάφεια των διαφημίσεων είναι απολύτως απαραίτητη διότι όσο υψηλότερος είναι ο δείκτης ποιότητας τόσο χαμηλότερο θα είναι το CPC.

Οι μηχανές αναζήτησης “τιμωρούν” τους διαφημιζόμενους που υποβάλλουν προσφορές σε λέξεις-κλειδιά με χαμηλούς δείκτες ποιότητας εμφανίζοντας σπάνια τις διαφημίσεις τους ακόμη και αν έχουν υψηλές προσφορές.

Γι 'αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχετε ένα ελκυστικό αντίγραφο διαφήμισης που να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου. Ωστόσο, ούτε η ποιότητα της σελίδας προορισμού δεν πρέπει να παραβλέπεται. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται λιγότερο συχνά όταν οδηγούν σε ιστότοπους με χαμηλή εμπειρία χρήστη.

Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι σχετική με τον χρήστη αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φορτώνεται γρήγορα και να παρέχει μια συνολική ομαλή εμπειρία χρήστη.

Στόχευση 

Η επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών είναι αυτό που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προβάλλουν τις  διαφημίσεις τους  στο αντίστοιχο κοινό.

Υπάρχουν όμως και άλλες επιλογές στόχευσης για τη βελτιστοποίηση διαφημίσεων στην Google, όπως:

  1. Στόχευση συσκευής 
  2. Στόχευση τοποθεσίας 
  3. Στόχευση ημέρας και ώρας 
  4. Δημογραφική στόχευση

Με αυτόν τον τρόπο οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν χρήστες σε κινητά το βράδυ ή χρήστες κάτω των 25 ετών και εντός συγκεκριμένης ακτίνας μιας συγκεκριμένης τοποθεσίας  για να βελτιστοποιήσουν την απόδοση των διαφημίσεών τους.

Αυτά είναι πολύτιμα, διότι διαφορετικές παραλλαγές διαφήμισης ενδέχεται να έχουν καλύτερη απόδοση για μια ομάδα χρηστών από ότι για μια άλλη.

Χρησιμοποιώντας εργαλεία επαναληπτικού μάρκετινγκ που επιτρέπουν πιο συγκεκριμένα μηνύματα αντιγραφής διαφημίσεων και προσαρμοσμένους προϋπολογισμούς  μπορεί επίσης να είναι δυνατή η στόχευση ή ο αποκλεισμός παλαιότερων επισκεπτών σε έναν ιστότοπο που πραγματοποιεί επακόλουθες αναζητήσεις.

Οι προσφορές μπορούν να προσαρμοστούν αυτόματα για λέξεις-κλειδιά με βάση τις επιλογές στόχευσης παρέχοντας  με αυτόν τον τρόπο στους διαφημιζόμενους μεγαλύτερο έλεγχο στην επισκεψιμότητα αλλά και  στις δαπάνες υποβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τις κατάλληλες  προσφορές όταν οι πελάτες είναι πιο πολύτιμοι για την επιχείρηση.

Μετατροπές

Ο σκοπός αυτής της σκληρής δουλειάς δεν είναι απλώς η λήψη κλικ. 

Το πραγματικό τελικό παιχνίδι είναι η απόκτηση μετατροπών.

Αυτές είναι οι ενέργειες που οι διαφημιστές όπως της Falcon Digital θέλουν να εκπληρώσουν οι χρήστες αφού κάνουν κλικ στη διαφήμισή τους στο διαδίκτυο και εξαρτώνται από τον τύπο της επιχείρησης που διαφημίζεται.

Κοινά παραδείγματα μετατροπών είναι τα εξής :

  • Αγορά μιας υπηρεσίας. 
  • Εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο. ( το γνωστό σε όλους newsletter)
  • Πραγματοποίηση μιας τηλεφωνικής κλήσης. 
  • Και άλλα.

Είναι ζωτικής σημασίας να παρακολουθείτε τις μετατροπές για να γνωρίζετε εάν μια καμπάνια PPC διαφήμιση στην Google έχει καλή απόδοση και πόσες μετατροπές μπορούν να αποδοθούν σε μία πληρωμένη αναζήτηση και όχι σε άλλα κανάλια μάρκετινγκ.

Πλατφόρμες όπως το Google Ads μπορούν να παρακολουθούν τις μετατροπές χρησιμοποιώντας ένα κώδικα που τοποθετείται στον κεντρικό κώδικα της σελίδας μετατροπής (η οποία επιτυγχάνεται μετά τη μετατροπή) για τη συλλογή των δεδομένων μετατροπής.

Η παρακολούθηση μετατροπών μπορεί να είναι δύσκολη επειδή οι διαδρομές αυτών των μετατροπών τείνουν να είναι πιο περίπλοκες από ένα απλό κλικ σε μια διαφήμιση και μια άμεση αγορά.

Συχνά περιλαμβάνουν πολλές αναζητήσεις και επισκέψεις σε ιστότοπους ή μπορεί να οδηγήσουν σε email, τηλεφωνική κλήση ή  ακόμα και επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα.

Η χρήση μιας υπηρεσίας ανάλυσης όπως το Google Analytics μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε πώς κατανέμεται η πίστωση για μετατροπές σε διαδρομές μετατροπών.

Google Ads

Παρακολούθησε βίντεο με παρουσίαση ανάλυσης ανταγωνισμού σε πιθανό πελάτη προκειμένου να αρχίζεις να καταλαβαίνεις με απλά λόγια τι κάνουμε.

Google Analytics

Το νέο πετρέλαιο είναι η συλλογή δεδομένων ψηφιακής συμπεριφοράς από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου. Η νέα ψηφιακή εποχή ξεκίνησε μην μένεις πίσω στις εξελίξεις.

Growth Hacking Tools

Ειδικές τεχνικές προώθησης με ψηφιακά εργαλεία τελευταίας γενιάς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *